RCIS

Revista de Cercetare si Interventie Sociala

  • Augmenter la taille
  • Taille par défaut
  • Diminuer la taille

Rolul institutiei scolare in combaterea delincventei juvenile (9)

Rolul institutiei scolare in combaterea delincventei juvenile

Autori

Oana CIUCHI

Editura

Lumen, 2005

Cod CED: 1584-5397-08-09
Dimensiuni Format academic pp 1.152-1.161,

Abstract:

Din punct de vedere functional, clasa scolara poate fi tratata ca instanta de socializare, ceea ce inseamna ca ea este
o instanta prin care personalitatile individuale sunt pregatite pentru a fi motivational si tehnic adecvate pentru a juca rolurile de adult. Nu este singura instanta de acest fel: familia, grupurile informale ale celor de aceeasi varsta, biserica si numeroase organizatii voluntare, toate joaca acest rol, dar perioada cuprinsa intre intrarea in clasa intai si pana la intrarea in campul muncii ori casatoriei, clasa scolara ca principala instanta de socializare.
Capacitatile pot fi de asemenea, despartite in doua componente:
a. competenta sau calificarea in indeplinirea unor sarcini cuprinse in rolurile individului;
b. responsabilitatea "de rol" sau capacitatea de a fi la inaltimea asteptarilor celorlalti in ceea ce priveste comportamentul interpersonal corespunzator acestor roluri.