RCIS

Revista de Cercetare si Interventie Sociala

  • Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size

Educatia in familiile asistate social (2)

Educatia in familiile asistate social

Autori

Nina Mihaela Mihalache

Editura

Lumen, 2005

Cod CED: 1584-5397-10(02)
Dimensiuni pp.1381-1388

Abstract:

Unul din scopurile politicii educationale a prezentului este de a socializa si a califica. O persoana trebuie sa fie calificata nu numai pentru munca si viata economica ci trebuie sa fie calificata si pentru societate si familie, sa fie pregatita si pentru viata. In general, se reproseaza elevilor proveniti din familiile asistate social incapacitatea de a avea randament scolar, comportamentul acestora creand dificultati in organizarea procesului instructiv-educativ si a vietii de zi cu zi. Aceasta se datoreaza in buna parte fenomenului de cumulare a lacunelor de cunostinte cu trecerea dintr-o treapta de scolarizare in alta, randament scolar
mediocru, datorita mediului impropriu familial, abilitati verbale scazute, capacitati reduse de concentrare, lipsa de motivatie pentru activitatea de invatare precum si lipsa de motivatie a personalului angajat in actiunea de crestere si educare a acestor copii, a unor prejudecati si a unui pesimism pedagogic. Familia, este factor responsabil in pregatirea copilului pentru integrare sociala, inteleasa ca proces, prin intermediul caruia indivizii umani se dezvolta si se adapteaza la sistemul relatiilor si normelor sociale, asimiland valorile si comportamentele necesare functionarii normale a sistemului social in care sunt implicate. Integrarea sociala se realizeaza prin instruire care asigura integrarea profesionala si prin educatie care asigura integrarea morala, adica acceptarea si practicarea normelor vietii sociale caracteristice unei societati.