RCIS

Revista de Cercetare si Interventie Sociala

  • Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size

Spatiul scolar între educatie si degradare umana (1)

Spatiul scolar între educatie si degradare umana

Autori

Adrian LUPU
Romeo ASIMINEI
Vasile MIFTODE

Editura

Lumen, 2005

Cod CED: 1584-5397-08-01
Dimensiuni Format academic 1.057-1.068,

Abstract:

"Evenimentele" prezentate în ultimul timp în diferitele mass-media vizând "ceea ce se întâmpla" in interiorul unitatilor scolare confirma rezultatele investigatiilor post-decembriste, care au pus în lumina degradarea continua a sistemului românesc de învatamânt si, îndeosebi, manifestarea unor fenomene grave, care nu au nimic în comun cu educatia, cultura si instructia "beneficiarilor" acestora (raspândirea fumatului, a alcoolismului, a consumului de drog, a violentei, sfidarea regulamentelor scolare si, în general, a normelor de conduita într-o societate normala).
Faptele de teren sunt atât de "puternice", socante si semnificative încât interventia instantelor sociale -profesioniste si legitime - se impunede urgenta. Fetisizarea drepturilor sI ignorarea obligatiilor sau a educatiei prin control social nu mai pot continua si, în esenta, nu constituie nici o prioritate si nici o solutie pentru re-orientarea scolii spre adevaratele ei obiective!